30 Nisan 2010 Cuma

-Uğursuz İluga-

Walla başlıkta ne diyosa aynısından..Uğursuzum ben a dostlar..Özellikle ulaşım araçları konusunda benle boy ölçüşebilcek kimseyi de tanımıyorum ben:)Bi insan her ulaşım aracına bindiğinde mutlaka bi şeyler olur mu yaa..Otobüste,tramwayda,trende,uçakta,gemide..

Günlük hayatımda otobüs ve tramwayı sıkça kullandığımdan dolayı en fazla olay oralarda yaşanıyo tabi.. eğer ki o araçta ben varsam yandınız diyorum resmen.Artık arkadaşlarım benimle beraber gitmemek için ellerinden geleni ardına koymuyolar.e haklı insanlar ne yapsınlar ki!

İki hafta önce bu durumu bilen bi arkadaşımla beraber okuldan çıktık,Taksim'e gitmek için durakta otobüs bekliyoruz.Yalnız bekleme dediğmde rahat bi 20-30 dk beklemiş vaziyetteyiz.Her yere otobüs geliyo bizim Taksim'e yok arkadaş.Hep de böyle olur ya beklediğin otobüsler gelmez en alakasız olanlar da peşpeşe gelirler hesabı.Bu zaman sürecinde de öfleyip pöflüyoruz.Sinemaya gidicektik çünkü,zaman kısıtlamamız var yani.Neyse en sonunda ufuklarda o sabırsızlıkla beklenen Taksim otobüsü gözüktü.Aldı bizi bi mutluluk anı..Hollleey modundayız,kendi çapımızda kopuyoruz falan..Geldi geldi geldi..Tam durağa 50 m kala kıro tipli bi sürücüsü olan adam otobüsün önündeansızın duruverdi.Adam bi hışımla kürtçe bi şeyler söylemeye başladı.Bizim şoför daha çok sinirlendi.Sonra kırocan adam arabasından indi,yiyosa gelsene aşağıya lan diye bağırdı.Şoför de tam inicekti de yolcular inmesine engel oldular..Kırocan hala bağırmaya devam etti,gel de sıkıym ayaklarına diye..Neyse kırocan arabasını da alıp uzaklaştı olay yerinden..Sonra ne mi oldu? Otobüs şoförü o sinirden bilinçsiz bi şekilde durağa bile bakmadan önümüzden geçttiiii ve de gittiiii...Ardından da arkadaşım bana söylenmeye başladı Yine sen yine olay abi yeter yaaa..vs. diye.Kız haklı ne diyim ki ben şimdi buna.Bilemedim!

Geçtiğimiz sene de önceki yazılarımı okuyanlar bilirler yazın Amerika'ya gitmiştim ben.E tabi direk uçuş çok zor ve de pahalı.Söz konusu Amerika olunca gerisi teferruat dermişim:) Şaka bi yana uçağım Hollanda aktarmalıydı.Herşey çok güzel zamanında uçağımıza bindik.Hostesler son güvenlik uyarılarını yaptılar.Motorlar çalıştı.Uçak pistte tam hareket etmeye başlıycaktı ki birden şiddetli bi gök gürlemesi ve ardından bardaktan boşanırcasına yağan yağmur uçağımın yaklaşık 2 saat geç kalkmasına,insanların o kadar saat uçak içerisinde yağan yağmurun bi an önce dinmesini dilemesine ve insanların 2 saat boyunca uçak içerisinde mahsur kalmasına sebep oldu.Hani otobüsü tramwayı anladık da bu uçak da nesi ki arkadaş anlamadım ben onu?Kendim bile bu duruma şaşayazdım wallaha da...!

Bir defasında da yine okula giderken otobüsün arkasından başka bi otobüs geçirdi,büyük bi gürültüyle arka cam komple aşağıya indi.Ben de en arkanın bi önündeki koltukta oturuodum ama cam parçaları sıçradı tabi bana da.Allah tan çok fazla da bi şey olmadı yaa..

Lisedeyken de tam da ramazandı zaman.Okuldan arkadaşımla her günkü gibi otobüsümüze bindik evimize geliyoruz.Yolculardan birinin parası çalınmış cebinden.Adam sonradan farkediyo bunu.Sonrasında bunu şoföre söylüyo.Tam benim evime 2 durak kala otobüsü durdurtuyo.Polisi çağırıyo.Bu esnada tabi hiç bi yolcunun inmesine izin verilmiyo.Herkesin üstünün aranmasını istiyo ama yolcular izin vermiyolar buna.Hatta adama kızıyolar şaban mısın be adam dikkat etseydin madem cebindeki paraya diyolar.Zaten polisin de böyle bi arama yetkisi yokmuş yolun ortasında duran otobüste.Anca karakola gitmeliymiş otobüs herkesin aranabilmesi için diyo.Adam da kabul ediyo.O iftar vakti koskoca otobüs karakola gidiyo yolcusuyla falan ama herkes fena halde sinirli ve gergin.Hem açlığın verdiği extra sinirlilik hali hem de yaşlı teyzemin de dediği gibi adamın şabanlığının sorumlusu bi otobüs dolusu insan olmamalı diye.Neyse karakola gelir gibi oluyoruz ama insanların söylenmesi adama tak ediyo,lanet olsun diyip aramanın sonlandırılmasını istiyo ve biz de mahsur kaldığımız yaklaşık 2 saati de özgürlükle noktalıyoruz.Ne ekşın di mi ya.Tıpkı Amerikan filmlerindeki gibi:)alıştım ben artık:)

En son dün de yine bindiğim halk otobüsünde kavga çıktı.Otobüsün muavini her muavin gibi klasik boşlukları doldurun dedi arka tarafa.İçlerinden biri de nereye gidelim lan şerefsiz deyiverdi.Sen misin bunu diyen? Muavin başladı sen kime şerefsiz diyosun lan,sen bana nası şerefsiz dersin,hayvanoğlu hayvan,erkeksen son durağa gelirsin dedi..Herkes sessiz bi şekilde ikilinin kavgasına şahit oluo yannız sabah sabah.Adam bi ara otobüsü durdurdu,in lan aşağıya diye nası bağırıyo..Hey allahım yaa!!

Hakkaten şaşırmamak lazım yaa..Söz konusu araçta ben varsam mutlaka ama mutlaka ufak da olsa bi şeyler olur.Olmalı!Ya lastiği patlamalı,ya kavga olmalı,ya hırsızlık,ya kaza,ya yağmur çamur..Bi şeyler bi şeyler..Uğursuzum ben..wallaha da billaha da uğursuzum işte!