6 Kasım 2009 Cuma

Zavallı Halkım Benim...

Bu aralar gündem konumuz yoğun ve karışık ne yazık ki..Ne yazık ki dedim çünkü iyi bir yoğunluk değil son zamanlarda ülkemizde yaşananlar..Bir yandan domuz gribi sendromunun “aşı”lamaması,diğer bir yandan GDO’ların ülkemizde yetiştirilip ithalat ve ihracatına izin veren yasa tasarısının 26 Ekim de kabul görmesi..Hepsi ayrı birer tartışma konusu aslında..
Ben öncelikli olarak domuz gribinden başlamak istiyorum izninizle..

Bundan yaklaşık 2 ay öncesine kadar bizzat Amerika’nın değişik eyaletlerinde bulunup,oralarda uzunca bi süre kalıp değişik kültürleri tanıma fırsatı elde etmiş bi insanım ben..Bu fırsattan istifade ederek o bölgede yaşayan insanlara bu domuz gribiyle ilgili düşüncelerini sorduğumda bu insanların olaydan bi haber olduklarını ve daha çok onlar konuyla ilgili bana sorular sorduklarını farkettim.Buna Meksika yakınlarında ya da Güney Amerika’da bulunan arkadaşlarım da dahildi.Tamam olaydan haberleri vardı bu insanların ülkelerinin konumları itibariyle ama ne burdaki gibi abartyla bahsettiler ne de yok aşıymış yok bilmem kaç yüz bin insan ölmüş gibi trajediler uydurdular bana..Bi grip olduğunu-herhangi bi grip gibi-ve domuz gribinin de onlardan biri olduğunu söylediler ve hatta benim bu tepkimi de garipsediler sanki.Kendimi kötü hissettim onlarla bu konuyu konuşurken.Kim bilir ne düşünmüşlerdir benimle ilgili o anda..Bilmiyorlar ki Amerika’dan yayıldığı iddia edilen bu H1N1’in aslında ülkemizde ne kadar önemsendiğini-önemsenmeyi bırak adeta olağanüstü hal ilan edildiğini..

Okuduğum bölümle alakalı bi konu olduğundan olcak ben pek önemsemiyorum bu domuz,kuş,kedi,köpek griplerini.Çünkü birazcık konuyla ilgili bilgi sahibi oılursa insanlar bunların da sıradan bir gripten pek farkı olmadığını anlayacaklardır.Bilinen gibi grip aslında öyle iki hapşırmayla,aksırmayla geçirilebilecek bi hastalık değildir.Grip çeşidi ne olursa olsun çok tehlikeli bi hastalıktır.Influenza virüsü bu hastalığa da sebep olur.Bir çoğumuz grip oldugumuzu sandığımız zamanlarda iki burnumuz akıp biraz da öksürdümmü ayy grip oldum yine deriz..Yine diye bi şey olamaz..Senin hayatın boyunca olduğun griplerin sayısı bir elinin parmaklarını geçmez aslında..Grip olduğunu sandıklarımız soğuktan dolayı vücudumuzda görülen değişik semptomlardır.Soğuk algınlığıdır yani..İkisinin birbirine karıştırılmaması gerekir.

Grip son zamanlarda da görüldüğü gibi ölümcül olabilir.Başta da belirttiğim gibi çok tehlikelidir.Ama bunun domuzla bilmemleyle alakası yoktur.Genel anlamda tehlikelidir.Domuz gribi de bi çeşit grip olduğuna göre kişinin bağışıklık sistemine bağlı olarak ölümcül olabilmektedir yani her grip kadar tehlikeliyse bu da o kadar tehlikelidir.Ama bunun için ne idüğü belirsiz aşıların getirilmesi, dahası herkese zorunlu tutulmaya çalışılması çok saçma ve gereksizdir bence..

Geçen gün sağlık bakanımız Recep Akdağ kameraların karşısına çıkıp domuz gribi aşılarının zorunlu olması gerektiğini,bu aşıların başbakanın da cumhurbaşkanının da dahil herkes tarafından olunması gerektiğine dikkati çektiler.Bunun ardından sayın başbakanımız da bu aşıyı olmak istemediğini ve herkese zorunlu tutulmaması gerektiğinin açıklamasını yaptı..
Peki o zaman soruyorum ben..Bu ülkenin başbakanı-ki bu adam günde yüzlerce kişiyle tokalaşmak öpüşmek zorunda kalan adam yani aşıya en çok ihtiyaç duyması gereken insan modeli-aşıya karşı çıkıp kameraların önünde kendi bakanıyla tartışmaya girerse ben aşı olmıycam diye de diretirse bu halk daha ne olduğu açıklanamayan aşıyı neden olsun?Adama senin can da bizimkisi patlıcan mı demezler mi? Dahası Amerika’dan gelen bu aşılar orada bile insanlara zorunlu tutulmazken Türkiye’de zorunlu hale getirilmeye çalışılmasının altında yatan sebepler nelerdir?Ülkemin zavallı insanları yoksa büyük güçler tarafından biyolojik silah olarak mı kullanılmaya çalışılıo?...

Sorulması gereken ve söylenmesi gereken o kadar çok şey var ki aslında...Ama ben bu konuyla ilgili daha fazla yorum yapmak istemiyorum..

Gelelim diğer bi gündem konumuza..Bilindiği gibi GDO ların ithalatı,ihracatı tarımsal açıdan son derece verimli topraklara sahip ülkemizde yasallaştırıldı.Zaten biz de diyoduk ne zaman gelicek bu genetiği değiştirilmiş organizmalar ülkemize diye... Sonunda geldi..Vatana millete hayırlı olsun efendim ne diyim..3 nesil bilemedin 5 nesil sonra görürüm ben insanlarımı.Kafalarından bacakları çıkan,6 gözü,4 kulağı olan genetiği değiştirilmiş insanımsı modunda organizmaları..Sonra da ahlayıp vahlayıp anlatırlar torunlarına..Evladım sen bilmezsin,zamanında Tayyip denen bi herif vardı başımızda başbakan diye.Biz bu adama zamanında çok inanıp güvenmiştik.Her seçimde oylarımızı ona vermiştik ama bak sen onun bize ettiğine görüo musun ya? Haram zıkkım olsun ona verdiğimiz oylar..şeklinde konuşmaların geçmesi muhtemel tabii.O saatten sora ister sev ister söv arkasından..Nafile tabii..

Yani bu insanlar neyi bekliyolar seslerini çıkarmak için bunlara bi dur demek için anlamıyorum..Görmüyolar mı,görmek mi istemiyolar ya da işlerine mi öyle gelio hiç anlam veremiyorum..Bi insan nası bu kadar cahil olur ya da hiç mi ne olcanı kestiremez..Nedir bu cehaletin sebepleri..Yoksa zavallı halkıma büyü mü yaptı bu insanlar nedir..Belki okuyup üflemişlerdir “herkes kuzu gibi olsun her buyurulana eyvallah desin” büyüsü..Neden olmasın?

Ben eskiden sırf genetiği değiştirilmiş tavuklardan yapıldığı için bi fastfood zincirinin tavuklarını yemiodum..Demek ki artık kaçış yok bu tehlikelilerden..Kimseye sorulmadan uzmanların düşüncelerine yer verilmeden buyuruldu bize güzel bi tabakla beraber..Ohh ne güzel di mi?

Hani haberleri açıym ne alemde olaylar bi izliym diyorum,artık eskisi gibi gösterilmio da ülkemle ilgili bu tarz haberler.Heralde haber niteliği taşımıyo bunlar..Ya da önemsiz görülüyo..Çok daha önemli işler var ya..GDO da neymiş? Herzamanki gibi bi şeyi koyduk ortaya insanlar da kabul etmek zorundalar,kabul etmeme gibi bi lüksleri yok diye düşünüyolar...Zavallı insanlarım benim..

Ülkem insanlarına ne gibi faydası varmış?Neden apar topar bunlarla ilgili düzenlemeler yapıldı adeta yangından mal kaçırır gibi?Çok mu gerekliymiş ki hemen bi yasayla iş bağlandı?

Hiç mi merak etmiosun ya da hiç mi araştırmıosun zavallı halkım? Neden önüne sunulan her şeyi almak zorundaymış gibi alıyosun,hakkını aramıyosun,savunmuyosun yanlış bi şey olduğunu tehlikeli bi iş olduğunu iş işten geçmeden?

Ben bu başımızdaki Tayyip ve ekibine kızmıyorum aslında..Kızgınlığım bu insanları iki seçimdir başımıza başbakan diye getiren zavallı halkıma..Üzülüyorum da aynı zamanda..Hem de çok üzülüyorum..

ILug@...

2 yorum:

  1. GDO suz besinin üzerinede GDO suzdur diye yazmakta yasak. Eğer öyle yazılmasına izin olsa bu ticaretin bi anlamı olmaz. Halk önemli değil, önemli olan ticarettir. Oligarşiden hiç de uzak değiliz...

    YanıtlaSil